29/12/2011
El Paranimf acull la celebració d'àpats
Aspecte de la sala Ampliar imatge

El Patronat de la Universitat de Cervera va aprovar recentment una modificació de la Normativa d’ús dels espais comuns de l’edifici, amb la finalitat d’incloure i regular les celebracions d’àpats al Paranimf de la Universitat.

Es tracta d’un nou ús que la normativa vigent no permetia, però amb la modificació s’ha inclòs aquesta possibilitat per aprofitar al màxim les possibilitats de la sala emblemàtica de l’edifici universitari, el Paranimf. Segons el paer en cap, Ramon Royes, aquesta decisió va en la línia d’obrir l’edifici a la ciutat i aprofitar el patrimoni de Cervera per posar-lo en valor i per atraure turisme de qualitat.

El canvi en la normativa va permetre la realització d’un sopar el dissabte 17 de desembre que va acollir més de 300 persones vingudes de tota la província de Lleida, les quals van quedar impressionades per l’espectacularitat i bellesa de l’espai.
El paer en cap, Ramon Royes, ha manifestat que aquest canvi ha permès que una empresa local faci el càtering i que músics del Conservatori actuïn, amb l’impacte econòmic que això suposa.
En breu es convocarà els restauradors locals per explicar-los les condicions d’ús d’aquest espai perquè suposi per a ells una nova oportunitat d’oferir més serveis a possibles nous clients i activitats. Es calcula que el Paranimf podria acollir fins a 400 persones en un sopar d’aquestes característiques.

Segons la Normativa aprovada només s’autoritza la celebració d’àpats fora de l’horari lectiu de l’institut, per no interferir amb la seva activitat docent. Estableix una taxa de 1.200 euros per a aquest ús i l’abonament d’una fiança de 500 euros com a garantia de compliment de la resta de clàusules de la normativa, sobretot pel que fa a la neteja o possibles desperfectes.

La Paeria està començant a treballar en un projecte per obrir l’edifici a la ciutat que ha despertat molt interès entre alts càrrecs polítics i tècnics del nostre país per l’impacte econòmic que pot suposar per a la ciutat de Cervera.