30/05/2012
Presentació de la Jove Orquestra de Ponent a Cervera
Concert de la JOP al Paranimf. Ampliar imatge

Dissabte 26 de maig va presentar-se al Paranimf de la Universitat el darrer projecte musical sorgit a les terres lleidatanes: la Jove Orquestra de Ponent (JOP). Es tracta d'una formació nascuda de l’afany de tocar i fer música que comparteixen molts joves de la província.
Ha esdevingut en una formació que vol aplegar a estudiants dels darrers cursos, així com amateurs que s’han dedicat professionalment a altres activitats, però que tenen un bon nivell musical per formar una orquestra simfònica.

La formació, que s’ha creat independentment de les escoles de música, està dirigida per Agustí López Piñol i ja en el concert de presentació presentaren un programa tan interessant com complex, que inclogué obres de Beethoven, Mozart, el Bolero de Ravel o la Suite “El llac dels cignes” de Txaikovski.

En el concert es va poder veure cares prou conegudes d'alumnes de Cervera i altres pobles veïns que també han passat per les aules del nostre conservatori i que s'han volgut sumar a aquest projecte. És habitual la formació de grups i orquestres amateurs en altres països europeus amb més tradició musical que la nostra, però és un goig poder veure a les nostres contrades un grup de 60 joves intèrprets que gaudeix i s’il·lusiona per poder formar part d’una entitat que els permetrà interpretar grans obres simfòniques.

El concert, que va omplir el Paranimf de la Universitat de Cervera -després d'haver-ho fet també a l'Auditori Enric Granados de Lleida-, i que va comptar amb la presència del president de la Diputació de Lleida, va evidenciar les ganes, l'ímpetu i la il·lusió que tenen tots aquests joves per gaudir, fer pinya i agradar a una societat lleidatana que, atès les mostres d'aplaudiments al final de cada obra, els seguirà i els hi desitja un fructífer camí.

Només cal esperar que el seu director sàpigui portar bé les regnes d’aquesta nova entitat i adeqüi el seu repertori a les possibilitats reals dels seus membres per tal que la lloable iniciativa pugui tenir un futur esperançador.

Informació i foto aportat per Santi Riu (Associació Amics de la Música de Cervera).