20/06/2014
Concert d’homenatge a Simó Giribet

Divendres 20 de juny el Paranimf de la Universitat de Cervera va acollir el concert d'homenatge pel centenari del compositor Simó Giribet, que va servir per tancar el curs escolar del Conservatori i que va omplir de nou el Paranimf.

Simó Giribet i Puig (1914-1983) nasqué a Cervera el 19 d'agost del 1914, dia de sant Magí. Heretà del seu pare l'interès de la música i en rebé les primeres nocions. Després cursà estudis de composició a l'Acadèmia Molinari de Barcelona. Tocava el trombó, el violí, l'acordió, i sobretot el piano. La guerra civil alterà els seus estudis. Una vegada acabada, s’establí a Cervera i, tot i no poder viure exclusivament de la música, va ensenyar un bon nombre de joves i va compondre diverses obres.

En el concert –on una fotografia de l’homenatjat presidia la sala- s’interpretaren diverses obres d’aquest compositor. En primer terme la càlida Cançó de bressol -per a piano sol i a càrrec de Santi Riu-;  el Divertiment número 4 per a piano, clarinet, flauta i violí -a càrrec de Júlia Reixachs, Domènec Saladrigues, Marta Augé i Santi Riu-; i per cloure les obres orquestrals Repartiment de l'aigua i Havanera -a càrrec de l'Orquestra Andreví, sota la direcció de Carles Gumí-.

A més, a l’inici de la segona part, Josep Mas -president de l’Associació d'Amics de Sant Magí-, entitat que també promocionà l’acte, versà sobre la figura de Simó Giribet sota l’atenta mirada del seu fill i dels representants de la Paeria. Fou un acte senzill i emotiu que serví per homenatjar i donar a conèixer un compositor de Cervera que cal conèixer per història i tradició.

En el mateix concert també es pogué escoltar una mostra dels alumnes de cant coral dels darrers cursos de grau professional -amb un repertori de música moderna acompanyat per un trio de jazz- i l'Orquestra Andreví oferí també la difícil Simfonia en Re de J. C. Arriaga.