07/05/2013
UNED Cervera té gairebé 1.200 alumnes el curs 2012-2013
façana UNED Cervera

El Patronat del Centre Associat de la UNED a Cervera es va reunir, divendres 8 de març, per presentar el balanç del curs 2011-2012 i aprovar el pressupost per al curs 2012-2013.

A la reunió hi van assistir el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, president del Patronat; el paer en cap de Cervera, Ramon Royes, vicepresident del Patronat; la vicerectora - directora del campus de Catalunya i Balears de la UNED, Mercè Boixareu; els diputats provincials Josefina Bernades i Marc Escarré; el president del Consell Comarcal, Adrià Marquilles; el director del centre associat de Cervera, Albert Llona; el secretari del centre, Francesc Suau; i el representant dels professors, Jeroni Moli.

El curs 2012-2013 UNED Cervera té 1.167 alumnes inscrits. El centre és d’una gran importància per a la ciutat, atès que gairebé tot l’alumnat ve de fora. Cal destacar que el 40% dels alumnes no són de la demarcació de Lleida, sinó que vénen de les altres províncies catalanes, l’Aragó i fins i tot llocs més llunyans.

El pressupost del centre és de 435.770,80 euros, un 3,5% inferior al curs passat (451.570,31 euros). L’aportació de la Paeria de Cervera és de 28.500 euros, la mateixa que l’any passat. La Paeria manté la subvenció perquè valora molt positivament la trajectòria del centre de la UNED, la seva tasca educativa i l’atracció d’estudiants de fora cap a la nostra ciutat.

En aquest sentit, el paer en cap, Ramon Royes, va destacar la repercussió del centre de la UNED en la ciutat. També va afirmar “que la permanència de la UNED a Cervera està garantida, fins i tot en un escenari futur, en què Catalunya esdevingués un Estat, seria compatible la presència d’un centre associat de la UNED en una ciutat catalana com Cervera”. Aquestes declaracions les va corroborar Joan Reñé, president de la Diputació de Lleida, principal ens que aporta finançament al centre.

La Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) té un Centre associat a l’edifici de la Universitat de Cervera des de l’any 1973.
Actualment ofereix estudis de Graus, Màsters, Doctorats, Llicenciatures, Diplomatures, Enginyeries i cursos d’accés a la Universitat per a majors de 25 i 45 anys. Té més de 60 professors i 1.167 alumnes, que van començar les classes l’octubre del 2012 i acaben el juny del 2013.