07/05/2013
Jornada d’Emprenedoria de Catalunya a Cervera
1a Jornada d'Emprenedoria de Catalunya Ampliar imatge

El Departament d’Ensenyament de la Generalitat, amb la col•laboració de la Paeria de Cervera, el Consell Comarcal de la Segarra i la Diputació de Lleida, ha organitzat la 1a Jornada d’Emprenedoria de Catalunya, divendres 1 de març, al Paranimf de la Universitat de Cervera.

Més de 200 persones, professionals de l’ensenyament i tècnics de Promoció Econòmica, han participat a la jornada, que han inaugurat el paer en cap de Cervera, Ramon Royes; l’assessor de la consellera d’Ensenyament i responsable del Pla Interdepartamental d’Emprenedoria, Antoni Arasanz; i el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré.

La conferència inaugural, amb el títol “Emprenedoria a la Unió Europea: una perspectiva mundial”, ha anat a càrrec d’Antoni Berenguer, primer secretari i cap de la Secció Econòmica i Comercial de la Unió Europea al Sud-Est asiàtic.,

Posteriorment ha tingut lloc una taula rodona de debat en la qual els ponents, des de diverses perspectives, han ofert les seves impressions sobre com abordar l’emprenedoria.
El debat ha estat moderat per Josep M. Sanuy, subdirector del Grup Segre, i ha comptat amb les intervencions de Josep M. Farré, professor d’Economia a l’institut Lo Pla d’Urgell de Bellpuig; José Manuel Alonso, de la Universitat de Lleida; Teresa Vallés, directora del Pastoret; Alberto López, director general de Microbank; Ramon Novell, de Cafès Novell; Aleksandra Mesherghi, guanyadora de la mostra de projectes emprenedors per a l’alumnat de formació professional.

La jornada ha acabat amb la presentació del llibre “El Valor d’Emprendre: el futur és d’ells”, de Maria Batet i Francesc Torralba, i la cloenda oficial a càrrec de Miquel Àngel Cullerés, director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida.

De manera paral•lela a la Jornada, a l’institut Antoni Torroja hi ha hagut una mostra variada d’iniciatives, projectes i un conjunt de materials sobre l’emprenedoria escolar.