07/05/2013
L’assemblea de Fatec omple el Paranimf de la Universitat
assemblea Fatec Ampliar imatge

La Federació d’Associacions de Gent Gran de Catalunya (Fatec) ha organitzat la seva 30a assemblea anual, dimecres 10 d’abril, al Paranimf de la Universitat de Cervera, en una trobada que ha aplegat més 400 persones provinents de casals i entitats de gent gran de tot el país.

La inauguració de l’assemblea ha anat a càrrec del president de Fatec, Mario Cugat; la secretària de Família de la Generalitat, Dolors Gordi, i el paer en cap de Cervera, Ramon Royes.

El president de Fatec ha volgut donar les gràcies a la Paeria i al Patronat de la Universitat de Cervera per les facilitats posades per a l’organització de l’assemblea a la ciutat.
De la seva banda, la secretària de Família ha saludat les persones assistents en nom de la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, que ha excusat la seva assistència. També ha felicitat Fatec pel 30è aniversari de l’associació i per la tasca que fa la gent gran per tirar endavant el país.

El paer en cap de Cervera, Ramon Royes, ha explicat als assistents tres aspectes històrics de la ciutat:
-Que és el bressol de la Generalitat de Catalunya (1359).
-La Guerra de Successió, que va devastar la ciutat, i els estudis actuals que desmenteixen el suport de Cervera a Felip V.
-Cervera, ciutat cultural, amb actes tan destacats com el Festival de Pasqua, el Festival Internacional de Música, el concert sota el túnel de l’autovia... i patrimoni de gran interès com el carrer Major, les muralles, la Universitat o l’església de Santa Maria.
Royes ha expressat el seu agraïment a la gent gran per la feina que han fet al llarg de les seves vides, que haurien de ser un exemple per a les joves generacions. Ha acabat la intervenció amb un missatge positiu: que el país sortirà de la crisi i que Catalunya té més futur si obté la seva llibertat.

A la inauguració de l’assemblea també hi han assistit altres autoritats com el president del Consell Comarcal de la Segarra, Adrià Marquilles; el conseller de Serveis Socials, Josep M. Puig; la regidora de Gent Gran de la Paeria, Elvira Costa, i el regidor de Serveis Socials, Jaume Carcasona.

Federació d’Associacions de Gent Gran de Catalunya (Fatec)

Des de fa 30 anys la Federació d’Associacions de Gent Gran de Catalunya és el primer marc relacional i de gestió del col•lectiu, amb implantació a tot el territori català, amb intensa interlocució amb els poders públics, amb discurs clar, treballat, debatut i explicat, amb eficàcia reconeguda en la gestió de millores i solucions, proveïdora de serveis diversos, connectada i incorporada a les institucions i entitats principals relacionades amb els temes de gent gran, oberta i dialogant amb tots els àmbits socials tant econòmics, polítics, culturals, universitaris, empresarials, d’investigació, de lleure, de participació ciutadana, etc. I amb la voluntat efectiva d’ajuda i col•laboració amb les altres entitats del mateix interès i activitat.

Els socis o federats a FATEC són els Casals i Entitats de gent gran i no les persones físiques. Avui participen prop de 656 Casals i 36 entitats especialitzades en temes propis i diversos de gent gran, abastant un col•lectiu d’unes 345.000 persones d’edat catalanes.

Al llarg dels darrers 12 anys (2000 – 2012) han aconseguit, entre d’altres:
- Excepció de les petites entitats de l’associacionisme de declarar l’Impost de societats.
- Complement mensual de la Generalitat a les vídues amb pensions mínimes.
- Una iniciativa documentada que ha donat pas a la posta en marxa del programa PAFES del Consell Català de l’Esport.
- Aportacions sobre el projecte de Llei de l’Autonomia Personal i Atenció a la Dependència incorporades a la Llei.
- Acord amb la Generalitat de Catalunya de no construir més Casals de Gent Gran i fer-ho com equipaments cívics multigeneracionals i multidisciplinars.
- Acords sobre les propostes fetes per Caixabank i CatalunyaCaixa per resoldre el problema de les participacions preferents i subordinades.
- La interlocució regular amb els partits polítics, el Parlament i el Govern català.
- La prestació de serveis, tallers, edició de llibres amb noves temàtiques i formació als Casals i entitats en assumptes que afecten les persones grans no tractats històricament.
- ...