07/05/2013
Més de 2.000 persones han assistit al 3r Festival de Pasqua
Festival de Pasqua - concert inaugural Ampliar imatge

La tercera edició del Festival de Pasqua de Cervera, que s’ha celebrat entre el 21 i el 31 de març, ha tingut un balanç molt positiu amb l’assistència de més de 2.000 persones a les 21 activitats programades, en les quals han participat una trentena de músics que han omplert de música clàssica catalana les vacances de Setmana Santa a la Segarra.

Entre els fets més destacables de la 3a edició del Festival de Pasqua de Cervera, cal remarcar la presència del conseller de Cultura, Ferran Mascarell, al concert inaugural del 28 de març amb l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida i el Cor Lieder Càmera, dirigits per Antoni Ros Marbà i amb el baríton Antoni Marsol, que van interpretar l’obra Improperis de Frederic Mompou. També cal destacar la interpretació, divendres 29, de l’obra Via Crucis de Joaquim Homs, amb el Quartet Gerhard i la mezzosoprano Mireia Pintó, a l’església de Santa Maria de Cervera, així com el concert que va oferir Jordi Savall, dissabte 30, acompanyat del seu fill Ferran Savall i de Xavi Díaz, David Mayoral i Xavier Puertas. I l’últim concert que va tenir lloc a càrrec de Lluís Vidal Trio amb una versió jazzística de la música de Mompou.

Paral•lelament a aquests concerts de vespre, el Festival també ha col•laborat amb el Museu Comarcal de Cervera en l’exposició “El so de la llum, un diàleg Gaudí-Mompou”, a càrrec del fotògraf Marc Llimargues i del pianista Adolf Pla, que també va oferir un concert a l’Auditori de Cervera el dissabte 23 amb un programa monogràfic de Mompou. El dijous 28 va tenir lloc la jornada professional, amb la presentació de l’Acadèmia Catalana de la Música, i dues taules que van tractar la relació entre música moderna i música clàssica i la situació de les orquestres simfòniques al nostre país.

Un any més s’ha inclòs a la programació el Festival “Pitit” amb concerts familiars com el V-E-U-S! d’Amics de la Unió de Granollers i el Badabarroc de l’Ensemble amBients, i també projeccions de cinema infantil i de la pel•lícula “Tots els matins del món” amb música de Savall i l’entrevista de Montserrat Roig a Frederic Mompou. També han tingut lloc els concerts de proximitat amb les actuacions del Quartet Gerhard, del Quartet Teixidor, del Trio Figaró-Iglesias-Vilaprinyó i de la violinista Katia Novell. I per últim, un tast de música i cervesa a càrrec del grup vocal Mezzos i el catador Jaume Lluís Tartera.

A més dels concerts i de les activitats, el 3r Festival de Pasqua de Cervera ha fet una nova edició de la Mostra de Videoclàssics, que promou la realització audiovisual en el camp de la clàssica i que ha premiat el vídeo “Precipitatio” del francès Stéphan Aubé, produït pel Museu d’Art Modern de Louisiana, i ha atorgat dos accèssits, un a Marc Morera pel videoclip “Blissful Sounds” i a Marina Villacampa per “Pau Casals vs Jordi Camell”.

El paer en cap de Cervera, Ramon Royes, ha manifestat la seva voluntat de treballar per fer de Cervera l’autèntica capital de la música clàssica catalana. En aquest sentit, s’està estudiant la possibilitat de fer accions de recerca i recuperació d’obres i partitures d’autors catalans i accions per posar en valor tot el patrimoni musical català. Ramon Royes ha presentat a la Generalitat de Catalunya una proposta d’actes per al tricentenari dels fets de 1714 en què, entre altres esdeveniments importants, figura el Festival de Pasqua, que es dedicarà a aquest esdeveniment històric.

En aquest enllaç podreu trobar totes les imatges del 3r Festival de Pasqua de Cervera: