05/10/2013
L’institut Antoni Torroja de Cervera celebra el 50è aniversari

Aquest cap de setmana l’institut Antoni Torroja ha organitzat actes commemoratius per celebrar el seu 50è aniversari: exposició de fotografies, representació teatral, visita a teatralitzada a l’edifici, l’acte acadèmic central i una festa de retrobament.

L’acte acadèmic, celebrat al Paranimf el dissabte 5 d’octubre, va ser presidit per la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau; la vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol; el paer en cap de Cervera, Ramon Royes; i la directora de l’institut, Blanca Cuñé.
El Paranimf de la Universitat es va omplir amb la presència de molts directors, professors, alumnes, personal d'administració i serveis, famílies d’abans i d’ara...
Durant l’acte es va presentar l’àlbum il•lustrat dels 50 anys, amb el text rigorós de Montse Pont, imatges d’Agnès Pla, supervisió de Roser Sàrries, llum d’Amadeu Pipó i Ignasi Fernández, el piano de Marc Castellà, la veu de Joan Puig i les veus extraordinàries del conjunt vocal Mezzos. També hi va haver un record afectuós a tots els companys que ja no hi són però que formen part de la història dels 50 anys del centre.

Divendres 4 d’octubre van començar les activitats amb la inauguració de l’exposició “50 anys construint futur”, a la Sala d’actes de l’institut. L’exposició fa un recorregut pels 50 anys d’història del centre.

Divendres 4 i diumenge 6 també va tenir lloc la representació teatral “Els estudiants de Cervera” de Frederic Soler “Pitarra”, a càrrec d’una companyia d’exalumnes de l’institut, a l’Antiga Biblioteca.