29/05/2013
La Fira de Sant Isidre 2013 va tenir 13.890 visitants

L’informe final del recompte de visitants, encarregat per la Paeria de Cervera, xifra en 13.890 els visitants totals a la 69a Fira de Sant Isidre – La Fira del Pa, que va tenir lloc els dies 18 i 19 de maig.
L’estudi va consistir en un recompte per calcular d’una manera precisa el nombre de visitants totals que van acudir al recinte de la Fira de Sant Isidre, la Universitat de Cervera, i en enquestes per determinar la procedència geogràfica dels visitants i els seus espais preferits de la Fira.

El recompte xifra en 13.890 els visitants totals: 8.898 dissabte i 4.992 diumenge. Aquestes dades no preveuen si un visitant va accedir al recinte més d’una vegada. Les 298 enquestes fetes van concloure que cada visitant va entrar a la Universitat una mitjana d’1,71 vegades els dos dies de la Fira. Extreta aquesta dada, es calcula que el nombre de visitants únics va ser de 8.123 persones.

La majoria dels visitants procedeixen de la comarca de la Segarra (un 63,7%), mentre que el 36,3% restant vénen de fora: un 16,0% de les comarques de Barcelona; un 15,7% de les comarques de Lleida; un 2,3% de Tarragona; un 1,3% de Girona i un 1,0% de l’estranger.

Pel que fa als espais de la Fira preferits, els visitants van considerar, per aquest ordre, “tots” els espais d’interès (un 34,0%), l’espai dedicat al Pa (32,3%), l’espai Pobles de la comarca (11,7%) i l’espai Cervera (8,7%).

La Paeria té previst fer aquest estudi de seguiment de manera anual per comparar les dades de les diverses edicions, l’evolució del certamen i l’impacte econòmic que genera a la ciutat amb dades totalment objectives.