24/03/2011
Els premis de l'IEI es lliuraran al Paranimf
Targeta anunciadora dels premis (IEI) Ampliar imatge

El divendres 15 d’abril, a partir de les 19.30 hores, el Paranimf acollirà l’acte de lliurament dels premis de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) 2011, seguint la línea encetada l’any passat de descentralitzar la celebració de la vetllada literària, científica i artística que celebra aquesta institució uns dies abans de Sant Jordi.
Els premis estan dotats amb un total de 5.000 euros cadascun i els guardons a lliurar són els premis Talúries (literatura: poesia, prosa i teatre), Humbert Torres (divulgació científica) i el de fotografia Ton Sirera, que coincideix amb el centenari del naixement d’aquest l’il•lustre fotògraf lleidatà.

Durant l’acte hi haurà l’actuació de la coral Ginesta, dirigida per Xavier Puig, i de Joan Marsol, violinista de Cervera i membre de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida. Per cloure la vetllada, en clau més nacional, es commemorarà l’Any Maragall, amb motiu del centenari de la mort del poeta, amb música de Xavier Baró i el poeta Amat Baró, que han adaptat dos dels principals poemes llargs de Joan Maragall, l’Oda Nova a Barcelona i el Cant espiritual, dels quals aquell dia se’n farà l’estrena.

L'acte serà d’accés lliure.