23/05/2013
Balanç positiu de Fira de Sant Isidre
Certamen firal - patis Universitat Ampliar imatge

El delegat del Govern de la Generalitat, Ramon Farré, i el paer en cap de Cervera, Ramon Royes, van cloure la 69a Fira de Sant Isidre – 2a Fira del Pa, que ha rebut nombrosos visitants els dies 18 i 19 de maig, malgrat el mal temps del cap de setmana.

La Fira de Sant Isidre, amb la segona edició de la Fira del Pa, consolida la seva aposta pel pa com a element diferenciador del certamen. Va exposar més de 60 varietats de pans del món, va organitzar un taller professional, un tast de pa de trumfos del Solsonès amb oli Gomà de Cervera i un agermanament del Pa de Pagès Català amb l’oli de la DO Les Garrigues. Cal destacar també la presentació de la nova coca de l’Aquelarre, que ha elaborat el Gremi de Forners de les Terres de Lleida i que en les properes setmanes es comercialitzarà als forns i pastisseries de Cervera.

La segona edició de l’Espai Pobles també va tenir una gran acollida. Quatre municipis de la comarca (Sant Guim de Freixenet, Sant Guim de la Plana, Montornès, Torrefeta i Florejacs) i el nucli agregat de Vergós van exposar la seva cultura, patrimoni, oferta turística, etc.

La ciutat de Cervera també va exposar i promocionar els seus atractius turístics. Entitats de cultura popular i tradicional, com els Diables de Cervera Carranquers, Geganters de Cervera, Amics de Sant Magí, Colla Sardanista Jovencells i Campaners de Cervera també van mostrar la seva activitat.

Pel que fa al programa d’actes de la Fira, la pluja no va evitar que se celebressin amb normalitat les 35 activitats programades en els diferents espais del recinte firal, la Universitat de Cervera.

Una empresa especialitzada ha realitzat un recompte dels visitants i properament presentarà un estudi objectiu del certamen.