27/03/2014
Cervera presenta la Ruta 1714

El Paranimf de la Universitat de Cervera ha estat l’escenari escollit per a la presentació de la “Ruta 1714”, a càrrec del paer en cap, Ramon Royes; el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, i el comissari de la commemoració del Tricentenari, Miquel Calçada.

L’acte ha tingut al Paranimf de la Universitat, espai monumental que ha estat condicionat i millorat recentment i en el marc del projecte de la “Ruta 1714”. També s’ha presentat el condicionament del retaule i les millores realitzades a la sala.

Ha comptat amb les intervencions del paer en cap de Cervera, Ramon Royes; el comissari de la commemoració, Miquel Calçada; i el conseller de Cultura, Ferran Mascarell.

Prèviament han tingut lloc actuacions musicals, a càrrec de professors del Conservatori de Música de Cervera (Jordi Castellà, piano; Màxim Solans, oboè, i Núria Mas, veu); una representació teatralitzada per part d’Alea Teatre i una presentació gastronòmica del segle XVIII amb la intervenció del cuiner Sergi de Meià.

La “Ruta 1714. Itineraris pels escenaris de la Guerra de Successió”, impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat, és una proposta de turisme patrimonial que ressegueix el rastre de la Guerra de Successió arreu de Catalunya. Aquesta ruta cultural, que forma part del programa d’activitats del Tricentenari, inclou 55 municipis de tot Catalunya i uneix paisatge, patrimoni, turisme i gastronomia.