22/04/2014
Més públic a Cervera per a sentir la música clàssica de Catalunya

El Festival de Pasqua de Cervera tanca la quarta edició amb un balanç molt satisfactori per l'augment significatiu de públic, amb més assistència de persones d'altres comarques de Catalunya. Aquest any la consolidació del festival assoleix més pes, tant per la seva proposta artística com per la venda d'abonaments i de packs turístics que han atret més visitants.

S'han comptabilitzat més de 3.500 entrades venudes entre les 27 activitats de concerts de vespre, de proximitat, familiars del Festival "Pitit", xerrades i taules rodones i tastos gastronòmics amb música que han omplert 7 dies entre el 10 i el 19 d'abril. Una xifra que dobla l'assistència de l'any passat. Aquest resultat reforça el Festival de Pasqua de Cervera com a oferta cultural i turística per a les vacances de Setmana Santa i en referma la seva condició de festival estratègic pel seu contingut de gran interès per a la promoció, difusió i gaudi dels intèrprets i compositors catalans, característica exclusiva d'aquest festival. A més, projecta la ciutat de Cervera, capital de La Segarra, com una destinació cultural destacada a les terres de Ponent que dinamitza el seu gran patrimoni històric.

En aquest sentit, cal destacar que en aquesta edició s'ha estrenat una obra simfònica composta en motiu del Tricentenari -el poema simfònic Catalunya 1714 de Salvador Brotons-, i s'ha pogut donar més a conèixer el Concert per a violoncel i orquestra d'Enric Casals com a una obra destacada del segle XX. També s'han interpretat les cançons encara poc conegudes de Pau Casals, que ha estat homenatjat en aquesta edició juntament amb la commemoració del 1714. També s'han sentit obres de Bernat Vivancos, de Feliu Gasull, d'Albert Guinovart, de Gaspar Cassadó, de Lluís Benejam -del que es commemora el centenari del naixement- i també de compositors històrics com Francesc Valls, del qual s'ha interpretat la Missa de difunts.

Entre els intèrprets que hi han participat, cal destacar el mateix Salvador Brotons en la direcció de l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, el reconegut violoncel.lista Lluís Claret, i especialment de l'Escolania de Montserrat, el Cor de Cambra Francesc Valls de la Catedral de Barcelona i el conjunt instrumental Vespres d'Arnandí amb la soprano María Hinojosa i el Ballet Barroc, que han estrenat en aquest festival l'espectacle "Barcelona alla moda" en el que conflueixen música, dansa i teatre. En la part de cambra, també s'ha programat el cantants Christina Koch i Josep Ramon Olivé amb la pianista Maria Mauri, el duo Ribera-Sábat, l'Alart Quartet i el quartet de violes 4xdo amb l'espectacle Quixoteràpia. I en l'apartat musico-gastronòmic, ha tingut un gran èxit el Trio de piano, vins i formatges amb el pianista Santi Riu i la participació d'Enric Canut i Juanjo Ceresuela amb la col•laboració de Gustum.