08/03/2012
Obres als patis de la Universitat
Visita tècnica a les obres (7-3-2012) Ampliar imatge

La planta baixa de les façanes interiors de l’edifici estava en molt mal estat, ja que no s’hi havia efectuat cap rehabilitació en els últims anys i els revestiments queien per problemes d’humitats.
L’actuació que s’està executant consisteix a substituir els arrebossats per uns de nous amb morter de calç, atès que aquest material té un bon comportament davant les humitats perquè permet transpirar els murs de pedra.

En aquests moments les obres es fan al pati principal, tot i que s’actuarà als tres patis. Les executa l’empresa Construccions Piqué, SL, i està previst que s’acabin abans de la celebració de la Fira de Sant Isidre (19 i 20 de maig).
El pressupost d’aquesta actuació és de 46.784,03 euros. Per portar-la a terme es disposa d’una subvenció de 32.747,82 euros del Pla d’Inversions Supramunicipals de la Diputació de Lleida, mentre que la resta (14.036,21 euros) ho aporta el Patronat de la Universitat de Cervera.

Els paraments verticals de les façanes interiors tenen una superfície aproximada de 15 metres quadrats, fan 3,15 metres d’amplada i 5,30 metres d’altura. A l’edifici hi ha 110 mòduls, 50 al pati principal i 30 a cada pati posterior, que en total representen 1.650 m2.

El dimecres 7 de març, el paer en cap, Ramon Royes, i el regidor de Cultura i Patrimoni, Marc Holgado, han visitat l’evolució dels treballs juntament amb els tècnics municipals i l’empresa que executa l’obra.

Els patis de la Universitat de Cervera els utilitza l’institut Antoni Torroja, que té la seu a l’edifici. Fora de l’horari lectiu del centre el pati principal esdevé l’escenari d’activitats ben diverses. Al llarg de l’any 2011 van tenir-hi lloc actes en motiu del Dia internacional de les dones, la Fira de Sant Isidre, una trobada d’agrupaments escoltes de Lleida, maratons de Donació de sang, el cicle musical Divendres músiques tendres, el Curs internacional de música d’estiu, el Mercat de l’Aquelarre, la Fira del Gran Boc, el Correllengua i la Marató de TV3.

L’edifici de la Universitat és el principal atractiu turístic de la ciutat de Cervera. Segons les estadístiques del Centre d’Acollida Turística (CAT) durant l’any 2011 va rebre la visita de 3.115 persones. Un total de 2.739 persones van contractar visites guiades, 28 van anar a l’edifici per lliure amb audioguia i 347 durant les jornades de portes obertes dels mesos d’agost, setembre i octubre.
L’any 2012 es preveu augmentar el nombre de visitants amb el paquet turístic de la Passió, l’ampliació de les jornades de portes obertes i l’oferta de visites teatralitzades, entre altres actuacions.