03/08/2015
Cervera tanca la 35a Càtedra Emili Pujol amb un ple absolut en tots els concerts

Després de set dies consecutius d’intensa activitat, dissabte 25 de juliol es va tancar la 35a Càtedra Cervera Emili Pujol, amb més de 5.500 localitats venudes. S’ha superat el 90% d’aforament als 16 concerts programats en el Festival Internacional i el Vila Closa.

El Festival Internacional de Música supera el 90% d’ocupació

En aquesta edició, s’han programat més concerts que mai i això no ha restat o repartit el potencial públic, sinó que ha significat un increment d’ocupació en totes les actuacions, superant la xifra del 90% de l’aforament disponible.

D’aquesta manera, els 8 concerts que s’han programat han penjat el cartell de complet. Les actuacions més multitudinàries han estat les de la JONC i la Polifònica de Puig-reig.

També és molt notable l’èxit de públic del Vila Closa, una ampliació del Festival en concerts i recitals de petit format en espais del centre històric. Els aforaments limitats i reduïts com el carreró de les Bruixes o la Casa Museu Duran i Sanpere s’han quedat petits davant el creixent interès del públic per aquesta singular proposta que ha acollit 8 concerts diferents.

Entre el Festival Internacional i el Vila Closa s’hauran superat de llarg les 5.500 localitats.

Els alumnes del Curs de Música mostren interès a repetir l’any que ve

Una part significativa dels 249 alumnes que han participat enguany al Curs Internacional de Música de Cervera afirmen que volen tornar a fer el Curs l’any vinent.

Les primeres enquestes mostren la satisfacció dels estudiants en diferents aspectes. Per una banda, indiquen l’alt grau de professionalitat dels 31 professors d’aquesta edició. També asseguren que el fet de tenir en un mateix espai de temps i de lloc un festival per poder veure propostes musicals i poder-hi participar i una Fira de lutiers, fa que s’amortitzi notablement la seva estada.

Cal recordar que enguany, a més d’alumnes procedents de Catalunya i de l’Estat espanyol, Cervera també ha acollit estudiants d’Alemanya, Dinamarca, França, el Japó, Holanda, Itàlia i Hongria.

La Fira de Lutiers consolida la projecció europea amb més participants que mai

Després de dotze edicions consecutives, la Fira de Lutiers confirma la seva projecció europea amb visitants i lutiers arribats des de diversos punts del continent.

Enguany, s’han arribat a reunir a Cervera 16 tallers (expositors) i més de 20 lutiers, unes xifres que superen les de totes les edicions.

Alhora, l’organització fa un esforç per la qualitat dels instruments que es mostren i, enguany, entre d’altres, s’ha exposat una peça única i de gran valor per les seves característiques històriques: un violí ex Menuhin construït per Paul Kaul l’any 1933.

Cal recordar que la Càtedra Emili Pujol es divideix entre tres grans apartats principals: el Festival Internacional de Música, el Curs Internacional de Música i la Fira de Lutiers.