27/04/2011
Valoració positiva del 1r Festival de Pasqua
Concert inaugural (Paranimf de la Universitat) Ampliar imatge

La celebració d'aquesta primera edició del Festival de Pasqua de Cervera, entre els passats 21 i 24 d'abril, ha tingut un balanç molt positiu que suposa una bona arrencada per a aquest nou esdeveniment musical a Catalunya.

Més de 3.000 espectadors de tot Catalunya van assistir als 14 concerts organitzats, entre els quals el concert inaugural amb l'Orquestra Julià Carbonell i l'Orquestra de Cambra de Cervera, que van interpretar obres inèdites de Granados amb el pianista Douglas Riva, l'artista estranger convidat, i van estrenar l'obra "Concerto Festival de Cervera". També cal destacar el que van oferir el Quartet Casals i Alba Ventura, que va ser enregistrat en alta definició per TV3 i s'emetrà a primers de juny. A més, Albert Guinovart va interpretar les Goyescas de Granados i va estrenar els seus Valsos poètics amb gran èxit, i el Cor Madrigal va protagonitzar el concert de cloenda. Als concerts de proximitat, hi van participar noms destacats com el de Carles Trepat, Juan de la Rubia, Pau Codina, Daniel Blanch i Kalina Macuta, Marta Valero i Gregori Ferrer, Jordi Castellà, Xavier Coll, Marc Charles. I els concerts familiars al Gran Teatre de La Passió van oferir les 7 Faules de Xavier Benguerel amb nous contes escrits pels nens i l'Orquestra de Granollers, i també la història del Mestre Armer i el Rei Midó amb l'Orquestra Andreví del Conservatori de Cervera i la música d'Albert Gumí acompanyada de dibuixos de Laura Borràs.

També cal destacar les taules rodones, a les que van participar una trentena de professionals de la música clàssica al nostre país. I la bona afluència de públic els tallers de David Puertas i Quim Altés, les projeccions de documentals, la Mostra de Videoclàssics i les tradicionals Caramelles